Hooby camper 650

Hier kunt u alle onderwerpen starten
Plaats reactie
Jan Doze
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-10-2014 16:09

Hooby camper 650

Bericht door Jan Doze » 15-10-2014 18:03

Hallo,
Ik ben Jan Doze en binnenkort eigenaar van een Hobby 650 camper 1998.
Ik wil wat tips voor de stalling, en of het water uit de schoon watertank te gebruiken is voor koffie en koken. Ook of er een middel is om deze tank schoon te houden.
Ik hoor graag de adviezen.

Jan

svenhedin
Berichten: 3
Lid geworden op: 11-09-2014 15:03

Re: Hooby camper 650

Bericht door svenhedin » 30-10-2014 22:34

Jan Doze schreef:Hallo,
Ik ben Jan Doze en binnenkort eigenaar van een Hobby 650 camper 1998.
Ik wil wat tips voor de stalling, en of het water uit de schoon watertank te gebruiken is voor koffie en koken. Ook of er een middel is om deze tank schoon te houden.
Ik hoor graag de adviezen.

Jan
Hallo Jan.
Woon in Nrd.Scharw. en camper al ruim 30 jaar. Sedert 2 jr in een Hobby 650 1996. Altijd uit de tank gedronken, koffiegezet etc. Bij twijfel gebruik je flessenwater voor die zaken. Of als er veel chloor in het water zit. Schoonmaken met in kampeerzaken verkrijgbare spullen of met bruistabletten zoals "kurikur" van Aldi (de originele naam ben ik even kwijt maar men maakt er kunstgebitten mee schoon), je gooit er een hele houder in of maak de tabletten tevoren fijn en meng dat met de inhoud van je tank die je gedeelteljk vult en ga er een stuk mee rijden waarna legen en een of twee keer doorspoelen. Vul de tank onderweg met betrouwbaar water, zoals bij sanistations of bergwater (wel koken). Na 1 week laat ik alles weglopen om opniew te vullen. Water, vooral bij warm weer, bederft bijna net zo snel als melk maar je ziet en proeft het niet.
Pas op met tankstations i.h. buitenland, soms grondwater (even navragen dus). Goed om mee te wassen en te plassen maar niet drinken.

Veel plezier met je hobby.
Vanaf nov.2012 heb ik een Hobby 600 1996. Type 650 . lengte 6,60.

Plaats reactie