Niveau-meter schoonwatertank

Hier kunt u alle onderwerpen starten
Plaats reactie
svenhedin
Berichten: 3
Lid geworden op: 11-09-2014 15:03

Niveau-meter schoonwatertank

Bericht door svenhedin » 01-11-2014 19:26

Ben op zoek naar een oplossing voor de niveauregistratie van de schoonwatertank in mijn camper Hobby 650 bj 1996. In de 100lt tank hangt vanuit de bovenzijde in een schroefdop een niveau registratiemeter.
Via een meter op het controlepaneel is de hoeveelheid water af te lezen, althans wanneeer alles funktioneert. Volgens deze meter is de tank altijd vol ook als hij leeg is, maw funktioneert geheel niet. Op de bedrading bij de tank meet ik slechts een beetje spanning, duidelijk minder dan 12V spanning, maar wellicht is dit in orde. Wie kan mij hierover uit ervaring iets melden ? Waar is eventueel een vervangende niveau regelaar (tank gedeelte) verkrigbaar. Moet er misschien 12 V op staan zodat ergens een draadbreuk zit ? Voor tips kunt u mij ook mailen: ajmink@quicknet.nl
Bij voorbaat dank.

Inmiddels ben ik er in geslaagd een nieuwe gelijkwaardige tanksonde te kopen in Duitsland voor € 67 inkl. btw en verzendkosten. Gemonteerd vandaag en werkt prima op dezelfde bedrading en meter in controlepaneel. Gelukkig maar want die meter is gecombineerd met de meter van de vuilwatertank zodat het niet eenvoudig is om bijvoorbeeld een Votronic meter te plaatsen.

Voor mijn Hobby 650 1996 is het bestelnr.typ.18334 (Messwertgeber fur Wassertank CMG Hobby (Frischwasser)
Oude code :Cramer Tnr.13383.

Te bestellen bij: BROKATEC, Iserlohn, Herrn Heinz Peter Kamp.
Hij is een voormalig werknemer van de Firma Cramer.
Onder de oude Cramer code 13383 zijn afwijkende printlengten geproduceerd.
Het is van belang bij eventuele bestelling een goede foto van de oude print als bijlage te voegen en te zenden naar: info@brokatec.de.
Vanaf nov.2012 heb ik een Hobby 600 1996. Type 650 . lengte 6,60.

Plaats reactie